AutoMapa #lastmile - nowe pomysły na oszczędności w firmie.

2022-12-02

Dostawcy cateringów dietetycznych to jedna z kilku branż, które coraz chętniej korzystają z zewnętrznych usług optymalizacji dostaw i planowania tras dla swoich kierowców. Automatyzacja tych procesów daje korzyści finansowe i oszczędność czasu, a więc ma bezpośrednie przełożenie na rentowność firmy. Jak informuje producent rozwiązania AutoMapa #lastmile, liczba dostaw optymalizowanych dla dostawców cateringowych wzrosła od początku roku ponad 30-krotnie, a łączna długość wyznaczanych tras to obecnie ponad 2,2 mln km miesięcznie.

Jeśli trasy przeliczyć na koszt paliwa, to przy dzisiejszych cenach na stacjach mielibyśmy kwotę ponad 1,5 mln zł. A to, jak wiemy, tylko ułamek wszystkich kosztów. Łatwo policzyć korzyść wynikającą z optymalizacji tras o choćby 5%, a nasi klienci często mają średnią oszczędność z optymalizacji znacząco przekraczającą 10%

- komentuje Maciej Polkowski z AutoMapy.

Funkcje AutoMapa #lastmile są stale rozwijane w oparciu o potrzeby zgłaszane przez szybko rosnącą grupę użytkowników. Aktualizacje oprogramowania są wydawane kilka razy w miesiącu, a pierwsza aktualizacja grudniowa zawiera wyczekiwaną przez użytkowników funkcjonalność offline, która umożliwia zachowanie w aplikacji danych, takich jak fotografia czy notatka z miejsca dostawy, bez połączenia z internetem.

To często spotykany problem, gdy dostawca - zawsze w pośpiechu - trafia na brak sieci i, bez połączenia z serwerem, nie może zakończyć zlecenia i załączyć dokumentacji dostawy. W najnowszej wersji dane zapisują się w aplikacji i są automatycznie synchronizowane po przywróceniu połączenia.

dodaje Maciej Polkowski, AutoMapa.

Rozwiązanie AutoMapa #lastmile działa w dużych firmach kurierskich już od kilku lat, a od ponad roku jest dostępne także dla mniejszych firm i dostawców z wielu branż, gdzie wspiera wyznaczanie stref dostaw, codzienny podział zleceń i ustala ich kolejność, a następnie monitoruje skuteczność i czas dostaw. Automatyzacja procesów logistycznych, czyli inteligentne systemowe rozwiązanie bazujące na danych,  to wsparcie w odpowiedzialnym zarządzaniu firmą i jej dostawami. Takie optymalizacje bardzo szybko przekładają się na znaczne obniżenie kosztów, przy jednoczesnym podwyższeniu standardu obsługi zamówień. A to kluczowe parametry w dzisiejszym, bardzo konkurencyjnym biznesie.

AutoMapa #lastmile to zintegrowany, oparty na sztucznej inteligencji, system do planowania i optymalizacji dostaw/zleceń last mile, z dynamiczną predykcją czasów doręczeń, aplikacją nawigacyjną i komunikatorem. Produkt jest pierwszym na rynku systemem, który kompleksowo zastępuje ręczne planowanie i podział zadań/zleceń na pracownika, z korektą błędów adresowych, tworzeniem stref geograficznych, uwzględnieniem możliwości pojazdu i dojazdu na miejsce (entry points), wyznaczaniem i optymalizacją tras, z pełnym raportowaniem, archiwum i panelem analitycznym do geoanaliz biznesowych.

 

https://biz.automapa.pl/funkcjonalnosci/planowanie-tras/

 

----

O firmie AutoMapa    

 

AutoMapa to istniejąca od 2003 roku polska firma i polska marka popularnej nawigacji na smartfony, a także operator największego polskiego serwisu mapowego, znanego od lat pod marką Targeo (obecnie AutoMapa Targeo). Jest także producentem popularnej aplikacji AutoCB – połączenie walkie-talkie i CB radio do rozmów z innymi kierowcami. Firma udostępnia także dane o ruchu drogowym: https://korkometr.targeo.pl/

Pod marką AutoMapa Enterprise (biz.automapa.pl)oferowane są rozwiązania serwerowe dla firm m.in. w zakresie zarządzania i optymalizacji dostaw last-mile, geokodowania, telematyki, analiz sieci logistycznych i wizualizacji danych przestrzennych, a także biblioteki programistyczne API zaawansowanych funkcji mapowych do dalszej integracji przez klientów korporacyjnych. 

kontakt: magda.buchalska@automapa.pl

 

Główna
/
Biuro prasowe
/
AutoMapa #lastmile - nowe pomysły na oszczędności w firmie.
AutoMapa
#lastmile

AutoMapa #lastmile - nowe pomysły na oszczędności w firmie.

Nawet 150 tys. zł mniejsze koszty dostaw u Klientów AutoMapa #lastmile. Jak dokonać takich oszczędności?

Dostawcy cateringów dietetycznych to jedna z kilku branż, które coraz chętniej korzystają z zewnętrznych usług optymalizacji dostaw i planowania tras dla swoich kierowców. Automatyzacja tych procesów daje korzyści finansowe i oszczędność czasu, a więc ma bezpośrednie przełożenie na rentowność firmy. Jak informuje producent rozwiązania AutoMapa #lastmile, liczba dostaw optymalizowanych dla dostawców cateringowych wzrosła od początku roku ponad 30-krotnie, a łączna długość wyznaczanych tras to obecnie ponad 2,2 mln km miesięcznie.

Jeśli trasy przeliczyć na koszt paliwa, to przy dzisiejszych cenach na stacjach mielibyśmy kwotę ponad 1,5 mln zł. A to, jak wiemy, tylko ułamek wszystkich kosztów. Łatwo policzyć korzyść wynikającą z optymalizacji tras o choćby 5%, a nasi klienci często mają średnią oszczędność z optymalizacji znacząco przekraczającą 10%

- komentuje Maciej Polkowski z AutoMapy.

Funkcje AutoMapa #lastmile są stale rozwijane w oparciu o potrzeby zgłaszane przez szybko rosnącą grupę użytkowników. Aktualizacje oprogramowania są wydawane kilka razy w miesiącu, a pierwsza aktualizacja grudniowa zawiera wyczekiwaną przez użytkowników funkcjonalność offline, która umożliwia zachowanie w aplikacji danych, takich jak fotografia czy notatka z miejsca dostawy, bez połączenia z internetem.

To często spotykany problem, gdy dostawca - zawsze w pośpiechu - trafia na brak sieci i, bez połączenia z serwerem, nie może zakończyć zlecenia i załączyć dokumentacji dostawy. W najnowszej wersji dane zapisują się w aplikacji i są automatycznie synchronizowane po przywróceniu połączenia.

dodaje Maciej Polkowski, AutoMapa.

Rozwiązanie AutoMapa #lastmile działa w dużych firmach kurierskich już od kilku lat, a od ponad roku jest dostępne także dla mniejszych firm i dostawców z wielu branż, gdzie wspiera wyznaczanie stref dostaw, codzienny podział zleceń i ustala ich kolejność, a następnie monitoruje skuteczność i czas dostaw. Automatyzacja procesów logistycznych, czyli inteligentne systemowe rozwiązanie bazujące na danych,  to wsparcie w odpowiedzialnym zarządzaniu firmą i jej dostawami. Takie optymalizacje bardzo szybko przekładają się na znaczne obniżenie kosztów, przy jednoczesnym podwyższeniu standardu obsługi zamówień. A to kluczowe parametry w dzisiejszym, bardzo konkurencyjnym biznesie.

AutoMapa #lastmile to zintegrowany, oparty na sztucznej inteligencji, system do planowania i optymalizacji dostaw/zleceń last mile, z dynamiczną predykcją czasów doręczeń, aplikacją nawigacyjną i komunikatorem. Produkt jest pierwszym na rynku systemem, który kompleksowo zastępuje ręczne planowanie i podział zadań/zleceń na pracownika, z korektą błędów adresowych, tworzeniem stref geograficznych, uwzględnieniem możliwości pojazdu i dojazdu na miejsce (entry points), wyznaczaniem i optymalizacją tras, z pełnym raportowaniem, archiwum i panelem analitycznym do geoanaliz biznesowych.

 

https://biz.automapa.pl/funkcjonalnosci/planowanie-tras/

 

----

O firmie AutoMapa    

 

AutoMapa to istniejąca od 2003 roku polska firma i polska marka popularnej nawigacji na smartfony, a także operator największego polskiego serwisu mapowego, znanego od lat pod marką Targeo (obecnie AutoMapa Targeo). Jest także producentem popularnej aplikacji AutoCB – połączenie walkie-talkie i CB radio do rozmów z innymi kierowcami. Firma udostępnia także dane o ruchu drogowym: https://korkometr.targeo.pl/

Pod marką AutoMapa Enterprise (biz.automapa.pl)oferowane są rozwiązania serwerowe dla firm m.in. w zakresie zarządzania i optymalizacji dostaw last-mile, geokodowania, telematyki, analiz sieci logistycznych i wizualizacji danych przestrzennych, a także biblioteki programistyczne API zaawansowanych funkcji mapowych do dalszej integracji przez klientów korporacyjnych. 

kontakt: magda.buchalska@automapa.pl